Hop til hovedindholdet

Skansevej 7
9400 Nørresundby

Consentio som arbejdsfællesskab Aflyst

Workshoppen vil kigge på Consentio som et arbejdsfællesskab.

Consentio som arbejdsfællesskab

Den 27. april og 2. maj arrangerer Consentio en workshop med sociolog Karsten Brask Fischer fra Impact Learning og RUC. Karsten har arbejdet med udviklingen af arbejdsfællesskaber i en række danske kommuner. Workshoppen vil kigge på Consentio som et arbejdsfællesskab.

Arrangementerne hænger sammen med de ledersparringsrum, vi rullede ud i januar. Der er dog fin plads til mange flere i ledersparringsrummene 😊. Hvis I ikke deltog i januar, må I meget gerne skrive det i jeres tilmelding til arrangementet under kommentarer.

Arbejdsfællesskab er et begreb som vinder stadig større indpas i diskussionerne af moderne ledelse og organisationsudvikling. Med begrebet retter vi fokus på kvaliteten i vores relationer og det centrale i begrebet arbejdsfællesskab er, at vores samarbejde har opgaven i centrum. Vores relation er ligeværdig og den ligeværdighed handler dybest set om, at vi har brug for alles bidrag. At vi har brug for alles bidrag, indebærer også en form for afhængighed af hinanden. At håndtere den gensidige afhængighed er derfor centralt i udviklingen af relationen som et arbejdsfællesskab.

Men arbejdsfællesskabet kommer ikke af sig selv. I alle professionelle grupper, er der forskellige former for fællesskab som ”konkurrerer” eller tilbyder sig. Arbejdsfællesskabet er blot en af dem, men de andre former er også vigtige at tage stilling til, for at arbejdsfællesskabet kan opstå.

På workshoppen vil vi arbejde med tre former for fællesskab, men især fokusere på arbejdsfællesskabet:

Med afsæt i forståelsen af arbejdsfællesskab, vil workshoppen rette fokus mod, hvordan Consentio – og mere konkret sparringsgrupperne – bliver et arbejdsfællesskab. Det kræver dialog om:

-       Hvad kan vores fællesskab bidrage med for os hver især?

-       Hvad er den fælles opgave?

-       Hvordan er vi forpligtede overfor hinanden?

Processen vil blive styret af Karsten Brask Fischer og ambitionen er, at dialogen bliver praksisnær og konkret. Workshops varer i 3 timer og består af oplæg, dialog og aftaler.

Find vej til arrangementet

Klik for at se et kort med stedets placering hos Google Maps >