Hop til hovedindholdet

5500 Middelfart

STUforeningen Consentio´s Årsmøde 23

Arrangementsbeskrivelse

STU-foreningen Consentio inviterer medlemmer af Consentio, ledere og medarbejdere, til foreningens årsmøde i 2023. Et par spændende dage fyldt med faglig input, gode drøftelser, god mad, underholdning, generalforsamling og hyggeligt samvær.

Torsdag den 9. november 2023:

9.00-9.50 Registrering og kaffe

9.50-10.00 Velkomst v/ Per Saaby, formand, Consentio

10.00-13.00 Michael Danielsen - Høje følelsesmæssige krav og krydspres

13.00-14.00 Frokost

14.00-18.00 Generalforsamling

En længere generalforsamling, hvor vi diskuterer foreningens  politik og sætter pejlemærker for det kommende års arbejde.

Bestyrelsen vil udarbejde en beretning, der samtidig som debatoplæg vil stille skarpt på visioner og aktuelle problemstillinger, hvor vi håber på vægtige bidrag fra forsamlingen i en levende debat.(Genereralforsamlingen er også åben for medlemmer, der ikke deltager i resten af årsmødet.)

19.00 Middag

Fredag den 10. november:

9.00-10.15 Dorthe Birkmose - Mennesket er motiveret

10.15-10.30 Pause

10.30-11.00 Undervisningsmisnister Mattias Tesfaye

11.00-12.30: Dorthe Birkmose fortsat

12.30-13.00 Afslutning på årsmødet

13.00-13.30 Frokost

Om oplægsholderne:

Chefpsykolog Michael Danielsen fortæller i oplægget om hvordan du sikrer et godt arbejdsliv på trods af høje følelsesmæssige krav og krydspres.

At sikre arbejdslivskvalitet og organisatorisk læring i et arbejdsfelt med mange følelsesmæssige krav og forventninger kræver fokus og strategi.

I oplægget får du konkrete bud på måder, I som arbejdsfællesskab kan navigere i et felt med mange faldgruber og risici for mistrivsel.

Michael Danielsen har over 20 års erfaring som arbejdslivsrådgiver med speciale i relationsarbejde med mange følelsesmæssige krav og forebyggelse af forråelse

Dorthe Birkmose

Dorthe Birkmoses fundament er neuropsykologien, og hun brænder for etikken i arbejdet med andre mennesker. Det handler om at styrke fagligheden for at sørge for såvel personalets robusthed som ordentlighed i mødet med mennesker, der har behov for hjælp.

Hjælpekunst er så meget mere end styring

Fundamentet for at kunne hjælpe andre er perspektivskifte som metode. Når man forstår, hvilken hjælp andre har brug for, kan man vælge mellem utallige styrende, følgende og vejledende metoder. Dorthe Birkmose vil fortælle om konsekvenspædagogikkens uventede genialitet, belønninger der knuser motivation, knaphedens psykologi og forskningen der afslørede, at mennesket er motiveret. Ingen metoder kan dog virke, uden at der er skabt en relation, så derfor betyder mikroøjeblikke alt.

Læs mere om Dorthe Birkemose her: https://dorthebirkmose.dk

Find vej til arrangementet